onsdag den 22. maj 2013

Tyskerbloggen

Jeg vil lige anbefale en blog jeg faldt over for nyligt. Jeg beskæftiger mig en del med det at lære det med sprog, men hende her har fået det ind med modermælken, og fortæller alle os der (evt) hadede tysk i folkeskolen om små finurligheder fra tysk sprog, dagligliv og kultur som gør det hele meget mere charmerende.

Tyskerbloggen

Jeg selv er en af dem der hadede tysk, både i folkeskolen og gymnasiet, blandt andet fordi mine lærere ikke var alt for heldige, men også fordi jeg var fo svag grundet mine handicaps, men også lidt på grund af almindelig dovenskab. Dengang var jeg en lille vrissen møgunge, så jeg syntes ligefrem at det var fedt at skide på tyskundervisningen. Det synes jeg så ikke længere. Jeg kan ærgre mig gul og blå over, at jeg ikke brugte bare en lille smule energi på det. Det kunne om ikke andet have hjulpet mig med græsk og her efter sommeren med latin, men der er også bare så mange fede tyske bøger, som jeg gerne ville have læst men som ikke nødvendigvis bliver oversat.

HER er tyskerbloggens anbefaling

Ingen kommentarer: